Firmanız ne gibi danışmanlıklar vermekte?
Global olarak 200’ün üzerinde ülkeden 250 milyon firmanın yer aldığı veritabanımız ile müşterilerimizin yurtiçi ve yurtdışında potansiyel müşteriler bulmasına destek oluyor aynı zamanda ticaret içinde bulundukları veya ticari ilişkiye girecekleri firmalar hakkında risk raporları sağlıyoruz ve böylelikle ticari kuruluşların karar alma süreçlerine hızlı ve etkin bir şekilde destek oluyoruz. Türkiye’de 80 binin üzerinde firmaya risk değerlemesi yaparak uluslararası geçerli rating verdik.
En çok danışmanlık verdiğiniz şirket profili nedir?
Her sektörden farklı ölçekte firmalara bilgi çözümleri, karar destek sistemleri, dış kaynak hizmetleri ve alacak yönetimi konularında hizmet veriyoruz.
Ayrıca kurumsal kredilere, ticari kredilere, küçük/orta ölçekli işletme kredilerine ve bireysel kredilere yönelik olarak Türk kredi piyasasının şartlarına uygun olarak tasarlanmış derecelendirme modellerinin geliştirilmesi konusunda büyük tecrübeye sahibiz. Bu modeller Türk finans kuruluşları tarafından başarıyla uygulandı. Kredi Kayıt Bürosu ile stratejik işbirliğimiz çerçevesinde finansal kurumlar kredi kararlarını verirken ticari kredi notu ve izleme servisimizi de kullanmakta.
Danışmanlık sonrası takip ve analiziniz nasıl oluyor? Sonuçları nasıl yorumluyorsunuz?
Sonuç olarak bir ticari işletmenin müşterileri ile devam eden yaşam döngüsü ilk olarak satış ve pazarlama aktivitesi ile başlar. Öncelikle işlerini geliştirmek için yeni müşteriler bulması gerekir. Yurtiçinden veya yurtdışından kendisine uygun hedef müşterileri belirlemesi ve onlara ulaşması gerekir.
Potansiyel müşterileri buldu ama bu tek başına yeterli değil, bunun doğru müşteri olduğundan emin olmalı. Bu müşteri ile ilgili bir risk araştırması yapması ve bir kredibilite değerlendirmesi gerekli. Ona göre limitini, vadesini veya teminat koşullarını belirleyecek.Müşteri ile çalışmaya başladık ama hayat durmuyor, piyasalar değişken dolayısıyla bu müşterileri de izlemesi ve onlarla ilgili değişikliklerden haberdar olması gerekli yani portföy yönetimi.
Döngünün son aşaması bu müşteriden olan alacaklarını da tahsil edebilmeli, olası gecikmelerde etkin bir alacak yönetimi ile nakit akışını hızlandırmaya çalışmalı. İşte biz CRIF olarak müşterilerimize “Kredi Yaşam Döngüsü”nün her aşamasına yönelik gelişmiş ve daha bütünleşik çözümler sunarak ayırt edici bir rekabet avantajı sağlamayı amaçlıyoruz.Müşteri ilişkilerinin her aşamasına yönelik ürün ve hizmet gamı sunuyoruz. İlişkiyi sağlıyoruz, güvenilir kılıyoruz, izliyoruz ve gerekirse tahsilat anlamında da destek veriyoruz. Yani klasik anlamda bir danışmanlık hizmeti verip, sonrasında devreden çıkmıyoruz, biz ticari hayat devam ettikçe müşterilerimize sürekli 360º Piyasa Desteği veriyoruz.
KOBİ’ler için özellikle yaptığınız çalışmalardan bahsedebilir misiniz?
KOBİ’lerin ve farklı ölçeklerdeki firmaların, karar süreçlerine destek olarak onlar için değer yaratma misyonumuz ile, Kredi Yaşam Döngüsü’nün her aşamasına yönelik gelişmiş, bütünleşik çözümler, hizmetler sunuyoruz. 2015 ve 2016 yılı itibariyle İstanbul dışında, başta Ege ve İç Anadolu bölgelerinde olmak üzere, yeni bir satış ve kanal iş ortaklığı modeli oluşturduk. Bu kapsamda, iç ve dış pazarlarda yeni ve sürdürülebilir ticaret fırsatları geliştirebilmeye imkan veren online e-ticaret (Kompass) ve alacak riski yönetimi (CRIF Portal) çözümlerimizi tüm KOBİ’lerimizin hizmetine sunuyoruz.
Danışmanlık firmaları, şirketlerin neden ilk önceliği olmaktadır ve KOBİ’ler için danışmanlık ne kadar önemlidir?
Günümüz rekabet ortamında satış yapmak tek başına yeterli değil. Satmadan önce kârlılığı, rekabeti, büyüme hedeflerini ve piyasa koşullarını doğru tahmin edebilmek ve buna göre risk almak çok önemli. CRIF olarak sağladığımız hizmetler açısından bakacak olursak, bu hizmetlerden yararlanarak KOBİ’lerin satış tarafında verimliliği artıyor, mevcut ve farklı pazarlardan yeni müşterilere kolayca ulaşabiliyor, finans tarafında ise riskleri daha kontrollü ve daha öngörülebilir bir yapıya kavuşmuş oluyor.
Örneğin Kompass özellikle ihracat yapan firmaların çok yakından tanıdığı, dünya çapında kabul görmüş bir B2B portalı. Türkiye’de Ekonomi Bakanlığı tarafından akredite ve teşvik kapsamına alınmış bir e-ticaret portalı. Özellikle bu yıl çıkan yeni versiyonuyla Kompass KOBİ’lere bir anlamda online fuar ortamı sunuyor. Kompass, firmaların videolarını, ürün kataloglarını yükleyebildikleri , aynı zamanda Arama Motoru Optimizasyonu sağlayan reklam ve tanıtım modülüne sahip. Bunun yanında, NACE, SIC gibi uluslararası sektör ve ürün kodlarına göre detaylı arama imkanı sunan araştırma modülü de bulunuyor.
CRIF Portal ise İtalya’daki uzman deneyimimizi ve Türkiye’deki yerel ihtiyaçları dikkate alarak oluşturduğumuz hem Türkçe hem İngilizce dil desteği bulunan bir ticari alacak risk yönetim portalı. Türkiye’nin önde gelen ERP çözüm sağlayıcısı Logo firması ile yaptığımız işbirliği çerçevesinde artık Logo E-business platformu üzerinden de Logo müşterileri CRIF Portal’a single-sign-on olarak erişilebilecek.
CRIF CLUB nedir? Bahsedebilir misiniz?
CRIF CLUB, CRIF tarafından düzenli olarak yayınlanan infografik, analiz, rapor, istatistik ve bültenlerin paylaşıldığı ortak bir platformdur. Ücretsiz olarak üye olunabilen bu platformu oluştururken ve halen de çeşitli çalışmalar ile besleyip güncellerken amacımız CRIF müşterilerinden, iş ortaklarından ve paydaşlarından oluşan, irtibat halinde olan, dijital ortamda paylaşımlarda bulunan bir topluluk yaratmaktı. Üyeler CRIF CLUB’da yayınlanan tüm çalışmalar ile ilgili bildirimler alıyor, üye girişi yaparak tüm çalışmaları inceleyebiliyor, indirebiliyor ve sosyal medya üzerinden paylaşabiliyor.