İstanbul

CRIF grup firmalarından KOMPASS Türkiye, Ekonomi Bakanlığı himayesinde ve Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM) ana desteğiyle 28 Nisan'da gerçekleştirilen "Türkiye E-Ticaret Zirvesi"nde Altın Sponsor olarak yer aldı.

T.C. Ekonomi Bakanlığı’nın önderliğinde, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin değerli işbirliği katkıları ile hayata geçirilmiş olan, e-ticaret sitelerine toplu üyeliklerde geçerli %80 oranındaki destek projesinde yer alan Kompass Türkiye, 28 Nisan’da düzenlenen “Türkiye E-Ticaret Zirvesi”nin de sponsorları arasındaydı.

Zirve, Türkiye’de e-ticaret girişimcilerini destekleyerek pazara yeni ürün ve hizmetlerin sunulmasına imkân sağlamayı hedeflemekte ve bu sayede yenilik ve teknoloji alanında gelişim sağlamayı amaçlamakta.

Türkiye E-Ticaret Zirvesi, ana destekçisi Türkiye İhracatçılar Meclisi ile organizasyonda yeni iş ortaklıkları oluşturmayı hedefliyor

Zirvede değinilen konuların başında gelen e-ticaret sitelerine üyelikteki devlet teşviğine istinaden Ekonomi Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, daha fazla firmayı ihracatçı yapmak ve mevcut ihracatçıların rekabet güçlerini artırmak için yoğun çaba yürütüldüğü belirtilerek, ihracatçıların e-ticaret platformlarında daha etkili olabilmelerini sağlamak amacıyla bu sitelere toplu üyeliklerin destekleneceği yeni bir mekanizma oluşturulduğu kaydedildi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Genel Sekreteri Halil Bader Arslan’ın moderatörlüğünde gerçekleşen panelde yer alan Kompass Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Pişkin “Kompass bir e-ticaret sitesi olarak ihracat yapan veya yapmak isteyen firmalarımızın kendilerini dünyaya tanıtabildiği ve potansiyel alıcıları müşteri haline getirebildikleri bir online fuar imkanı sunuyor. Kompass, firmaların ürün kataloglarını, tanıtım filmlerini yükleyerek tüm dünyadaki bilinirliklerini ve bulunabilirliklerini artırmalarını sağlarken, aynı zamanda sektör ve ürün kodlarına göre detaylı araştırmalar yapmalarına, bu sayede yurtdışında potansiyel alıcılar bulmalarına da imkan sağlıyor.” şeklinde açıklamalarını paylaştı.

Kompass Türkiye, T.C Ekonomi Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Odaları başta olmak üzere bir çok kamu ve özel kuruluşla yaptığı işbirlikleri sayesinde, Türk ihracatçısının yurtdışı pazarlarına açılmasında önemli katkı sağlıyor. Kompass’ın bir nevi arama motoru işlevi gösterdiğine de değinen Pişkin açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Bu son derece önemli devlet desteği sayesinde, ihracatçı kuruluşlarımızın önümüzdeki dönemlerdeki ihracatında hatrı sayılır bir artış görüleceğine ve bu kuruluşlara yenilerinin de ekleneceğine inanıyoruz. Rekabetçi piyasa koşullarında bilinir olmak, kâr ve büyüme sağlamak açısından, bu anlaşma doğrultusunda Kompass e-ticaret sitesi üyeliği ihracatçı firmalarımıza büyük avantaj sağlayacak.”

Kompass Türkiye Ülke Müdürü Selim Tezel ise, geçtiğimiz Mart ayında kamuoyuna bir basın lansmanı ile duyurusu yapılmış olan “Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği” ile e-ticaret sitelerine üyelikte %80 oranında teşvik konusundaki görüşlerini şöyle paylaştı: “Kompass Türkiye olarak, Ekonomi Bakanlığımızın ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin desteği ile ihracatımıza çok önemli katkılar sağlayacağını düşündüğümüz böyle bir projenin içerisinde yer almaktan büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz. Bu anlaşma sayesinde Türkiye İhracatçılar Meclisi üyeleri yıllık sadece 1.189 TL karşılığında Kompass üyesi olacaklar. Bunun yanında, ihracatçılarımız, Kompass üyeliği ile firma tanıtımı ve müşteri bulma için harcayacakları zamandan ve ayıracakları bütçeden tasarruf etmiş olacaklar. İhracatçılarımız firmalarını dünyaya tanıtırken tanıtım maliyetlerini düşürecek, aynı zamanda da araştırma hizmetlerini kullanarak potansiyel alıcıları müşterileri arasına katmış olacaklar.”